Badania rynku

RozwĂłj firmy oznacza nie tylko dostosowanie do zmieniających się warunkĂłw, ale teĆŒ wybieganie w przyszƂoƛć (np. co moĆŒe zmienić się w strukturze rynku, co moĆŒe wpƂynąć na popyt, czy co spodoba się klientom). Ten proces rozwoju najlepiej jest przeprowadzić, opierając się na solidnych podstawach. Niewątpliwie zaƛ jedną z najlepszych metod wnioskowania o tym, co zmieni się w otoczeniu firmy jest przeprowadzenie badaƄ marketingowych i badaƄ rynku. Dostarczą one informacji o samym rynku (np. struktura, konkurencja), firmie (jej marka, przekazy reklamowe), produktach (ocena ich jakoƛci, ocena opakowaƄ), a takĆŒe kliencie (preferencje, czy wartoƛć klienta). Tylko rzetelna i wiarygodna analiza tych informacji umoĆŒliwi wyciągnięcie wnioskĂłw sƂuĆŒÄ…cych rozwojowi firmy w krĂłtkiej i dƂugiej perspektywie. Jeƛli chcemy zaplanować przyszƂoƛć, musimy zbadać podstawy.

Zakres

Badania rynku są bardzo pojemnym pojęciem. Często je stosujemy nie zagƂębiając się w szczegóƂy. Stąd niejasne rozumienie, co się pod nimi kryje. A mogą zawierać w sobie bardzo szeroki, bądĆș teĆŒ wąski zakres. NaleĆŒy upewnić się, co naleĆŒaƂoby zbadać, kiedy, gdzie, z kim naleĆŒy rozmawiać, na jakie tematy. Nie trzeba na szczęƛcie badać wszystkiego naraz przy pomocy peƂnego zestawu dostępnych metod badawczych. Najpierw trzeba dokonać wyboru zakresy badania, następnie wybrać metody/techniki i grupy respondentĂłw. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, jak trudny to wybĂłr i znaleĆșć odpowiednią firmę badawczą, z ktĂłrej ekspertami będziemy konsultować kolejne pomysƂy. WeĆșmy np. pod uwagę skrĂłtowe przedstawienie tego, co moĆŒe kryć się pod pojęciem badanie rynku: segmentacja rynku, jego struktura, ryzyka, pozycjonowanie produktu, opinie o produktach/usƂugach, stopieƄ reagowania na promocję i reklamę, nisze na rynku, rynki testowe, czy analiza cen.

Metody/techniki

Kiedy juĆŒ dokonaliƛmy wyboru związanego z wyborem zakresu, jaki chcemy badać, musimy wybrać metody i techniki badawcze. Jeƛli chodzi o aspekt iloƛciowy, mogą to być ankiety papierowe, przeprowadzane z ankietowanym face to face, ankiety elektroniczne (zamiast na papierze zaznacza się odpowiedzi na tablecie czy smart fonie), ankiety internetowe (CAWI), czy badania za poƛrednictwem telefonu (CATI). Są teĆŒ analizy SWOT, analizy danych zastanych, studia przypadku i pewne standardy badaƄ jakoƛciowych (fokusy, IDI, tajemniczy klient). W badaniach rynku doskonale sprawdzają się zwƂaszcza te jakoƛciowe. Ale ten wybĂłr teĆŒ naleĆŒy skonsultować z ekspertami, ĆŒeby nie popaƛć w nadmierny minimalizm bądĆș odwrotnie – w przesadne urozmaicenie. Zagwarantujmy sobie wpƂyw na rozwĂłj firmy. Zlecajmy badania, zbierajmy dane, analizujmy, wyciągajmy wnioski. Niech badania rynku staną się nieodƂączną częƛcią budowania strategii przedsiębiorstwa.

Badania opinii pracownikĂłw w firmieNowatorskie oprogramowanie do badaƄ telefonicznych (CATI-System)Umowa ƛmieciowa – egoizm paƄstwowoƛci, czy krok stronę pracownika?Skuteczne dziaƂaniaProgramy europejskieElementy wywierające wpƂyw na lokalne rynki pracyAnaliza wstępnaZrozumieć rynek i dziaƂaćDlaczego przeprowadza się badania pracownikĂłw?Badania rynku – to o nich musisz wiedziećPerspektywa w pracy socjologaSens badania satysfakcji pracownikĂłwBadania satysfakcji pracownikĂłw metodą CAWIBadania opinii pracownikĂłw z dwĂłch perspektywBadanie opinii pracownikĂłw a realizacja celĂłw rozwojowychSatysfakcja pracownika a poziom zadowolenia klientaJakie moĆŒemy wyrĂłĆŒnić techniki badaƄ ankietowych?Jakie korzyƛci odniesiesz dzięki prowadzeniu badaƄ tajemniczego klienta?Badania sondaĆŒoweBadania opiniiPƂatne ankietyPlatformy informatyczne dla biznesuRozwiązania dla rynku healthcareJak bardzo przydają się badania marketingoweBadania satysfakcji pacjentĂłwReklamowy sezonHow to properly conduct market research in PolandTajemniczy KlientBadania rynkuZamĂłw badanieCo sprawia, ĆŒe warto przeprowadzić badanie 360 stopni?Aplikacja - Test Kompetencji wsparciem procesu rekrutacjiKompetencje a dobĂłr nowych pracownikĂłwKilka informacji o badaniach satysfakcji pracownikĂłwBadania, ktĂłre usprawniają proces rekrutacjiTrzy podstawowe obszary badania satysfakcji pracownikĂłwSystem P1 początki – certyfikacja podmiotuBadania rynku - 5 powodĂłw, dla ktĂłrych warto je przeprowadzićBilans kompetencji - zalety badaniaBadania marketingowe - zgromadĆș informacje o konsumentachKonsultacje z logopedą onlineCzy lekarz online wypisuje recepty?4 korzyƛci wynikające z przeprowadzania badaƄ marketingowychKiedy przeprowadzić analizę rynku?Ɓatwe metody samodzielnego przeprowadzania badaƄ rynkuSegmentacja rynku | Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStatÂź5 korzyƛci wynikających z badaƄ CAWIPięć zasad w pisaniu ankietJak uniknąć popeƂnienia bƂędĂłw pisząc pytania do ankiety?Jak przeanalizować zebrane dane w ankiecie?Depresja sezonowa. Kiedy ƛwiatƂo gra na twoim nastroju.Wysokie ciƛnienie krwi, bardzo powszechna chorobaBezdech senny - mimowolne przerwy w oddychaniuTechnika CAWI w planowaniu strategicznym
badanie rynkuanalizy rynkubadaniebadania rynkowedecyzje biznesowegrupa docelowamarketingpozycja rynkowaryneksegmentacja rynkustrategia marketingowastruktura rynkuƛwiadomoƛć marki
Polecane serwisy:
Copyright © 2018logo-biostat