How to properly conduct market research in Poland

FMCG branch means Fast Moving Consumer Goods. It is characterised by very high level of competitiveness. As you can guess, that is because its market definition – fast moving. This is a branch of articles of daily use, which meet the consumer needs. This means many clients, high demand, low manufacture cost and bulk sale. On the other hand this branch is characterized by very high level of competitiveness (in each shop every client has a choice of many brands based on the size of the shop). So, the company has secured market for its products, and – on the other hand – many competitors. Especially debut on this market is difficult and demands additional costs of marketing operations. Therefore it is recommended to conduct market research in Poland in this branch. It should be the basis for actions by such divisions as: sales department, marketing department, customer service department.

Which products

In FMCG you can find companies which produce groceries, domestic detergents, cosmetics. In each of these branches customers are rather loyal. But effective marketing campaign may change their habits. The producer should be prepared for each eventuality. It means that the producer should take care of products quality, prices, distribution channels, advertisements, social media activity, complaints.

Which market research Poland

To release a new product on the market, on which customers does not like novelty and maintain leadership position of previous products, it is substantial to conduct properly marketing research. Results of this research projects allows to provide data essential to develop appropriate strategy for the company. It begins from the conception of research project (such as: which product, which target group, sale price, marketing strategy, distribution channels, advertising efficiency). It is necessary to conduct research also about competitiveness, cooperators. It means consumer insights, product concepts and prototypes research, advertising concept testing (packaging/advert – storyboards/stillomatics), advertising campaign tracking, segmentation research.

Which methods/techniques

Within methods of this projects you can find qualitative research. It is relatively expensive and long-lasting. And this method means that results are difficult to generalize to the entire population. But it is possible to choose wisely respondents according to demographic and economic variables, lifestyle, shopping preferences and other. Within the techniques of the qualitative research you can find: IDI – individual in-depth interview, FGI – focus group interview, Mystery Client. It is recommend to use at least two of these techniques for proper conduct of the research project.

Badania opinii pracowników w firmieNowatorskie oprogramowanie do badań telefonicznych (CATI-System)Umowa śmieciowa – egoizm państwowości, czy krok stronę pracownika?Skuteczne działaniaProgramy europejskieElementy wywierające wpływ na lokalne rynki pracyAnaliza wstępnaZrozumieć rynek i działaćDlaczego przeprowadza się badania pracowników?Badania rynku – to o nich musisz wiedziećPerspektywa w pracy socjologaSens badania satysfakcji pracownikówBadania satysfakcji pracowników metodą CAWIBadania opinii pracowników z dwóch perspektywBadanie opinii pracowników a realizacja celów rozwojowychSatysfakcja pracownika a poziom zadowolenia klientaJakie możemy wyróżnić techniki badań ankietowych?Jakie korzyści odniesiesz dzięki prowadzeniu badań tajemniczego klienta?Badania sondażoweBadania opiniiPłatne ankietyPlatformy informatyczne dla biznesuRozwiązania dla rynku healthcareJak bardzo przydają się badania marketingoweBadania satysfakcji pacjentówReklamowy sezonHow to properly conduct market research in PolandTajemniczy KlientBadania rynkuZamów badanieCo sprawia, że warto przeprowadzić badanie 360 stopni?Aplikacja - Test Kompetencji wsparciem procesu rekrutacjiKompetencje a dobór nowych pracownikówKilka informacji o badaniach satysfakcji pracownikówBadania, które usprawniają proces rekrutacjiTrzy podstawowe obszary badania satysfakcji pracownikówSystem P1 początki – certyfikacja podmiotuBadania rynku - 5 powodów, dla których warto je przeprowadzićBilans kompetencji - zalety badaniaBadania marketingowe - zgromadź informacje o konsumentachKonsultacje z logopedą onlineCzy lekarz online wypisuje recepty?4 korzyści wynikające z przeprowadzania badań marketingowychKiedy przeprowadzić analizę rynku?Łatwe metody samodzielnego przeprowadzania badań rynkuSegmentacja rynku | Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®5 korzyści wynikających z badań CAWIPięć zasad w pisaniu ankietJak uniknąć popełnienia błędów pisząc pytania do ankiety?Jak przeanalizować zebrane dane w ankiecie?Depresja sezonowa. Kiedy światło gra na twoim nastroju.Wysokie ciśnienie krwi, bardzo powszechna chorobaBezdech senny - mimowolne przerwy w oddychaniuTechnika CAWI w planowaniu strategicznym
market researchmarket research in polandmarket research polandmarket surveymarket surveysmarket surveys in polandmarket surveys polandmarketing researchmarketing research in polandmarketing research polandmarketing surveysmarketing surveys in polandmarketing surveys polandpoland market researchpoland marketing researchpolish market researchpolish marketing research
Polecane serwisy:
Copyright © 2018logo-biostat