Dlaczego przeprowadza się badania pracowników?
Poprzez skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi możliwym jest osiągnięcie sukcesu, który będzie niepowtarzalny. Jednak u podstaw wzrostu znajdują się ludzie, którzy daną firmę tworzą, czyli pracownicy. Dbając o realizację ich zawodowych ambicji oraz dbając o ich właściwe samopoczucie można osiągnąć wiele. W celu określenia stopnia realizacji takich czynników przeprowadza się badania pracowników.
Pracownik to wiele płaszczyzn
Znając wartość pracownika można podjąć działania, które będą wzmacniać realizację postawionych planów rozwojowych. W kwestii pracowników należy zwracać uwagę na takie czynniki jak:
- satysfakcja czerpana z wykonywanych obowiązków;
- motywacja;
- posiadane kompetencje lub ich brak.
W kwestii badań pracowników można również rozważać potrzeby szkoleniowe, które będą umożliwiały wydobycia coraz to nowszych umiejętności członków zespołu. Te zaś przełożą się na wzrost oraz osiąganie nowych wyzwań tak przez pracowników, jak i pracodawców.
Klient wie, czego potrzebuje
Dzięki zdobywaniu nowej wiedzy czy doświadczenia pracownicy mogą w lepszy sposób wykonywać powieszone im obowiązki. Warto zadbać także o ich umiejętność interpersonalne. Ważne jest to z tego względu, iż dla konsumentów równie ważna jest umiejętność słuchania, która:
- odpowiedzialna jest za zyskiwanie wiedzy o rozmówcy;
- wpływa na zaangażowanie w rozmowę;
- umożliwia dotarcie do istoty problemu;
- pozwala na zachowanie kontroli nad rozmową.
Pozwolić działać pracownikowi…
Osiąganie celów przez pracowników wspiera pozytywne nastawienie, które wyraża się w:
- stosunku do samego siebie (w kwestii umiejętności, wiedzy i możliwości);
- stosunku do innych (w sprawie ich intuicji, umiejętności);
- sposobie reagowania w różnych sytuacjach.
Stąd badania pracowników powinny pozwolić na wyciągniecie wiedzy także w obszarze standardów obsługi klientów. Biorąc rzecz ujmując w każdej branży badanie takie powinno być wykonywane, gdyż pozwala na lepsze rozpoznanie potrzeb pracowników.
Wiedza, która usprawnia działanie
Poprzez pozyskane informacje można zestawić wymagania i motywacje pracowników z oczekiwaniami konsumentów. Szczególnie ważne jest to w branżach, gdzie występuje bezpośrednie kontakt sprzedawcy z klientem. Relacja, która między nimi powstanie wpływa na zawierane transakcje. Celem badań pracowników jest pozyskanie jak największej ilości informacji o wypełnianych przez nich obowiązkach oraz o ich podejściu do wykonywanej pracy.